sunnuntai 3. elokuuta 2014

Maalaiset Helsingissä

Noin vaan reissu tuli tehtyä ja meillä oli ihan super hauskaa.
Sunnuntaina siis startattiin auton nokka kohti Vammalaan appiukkoa ja vaimoaan moikkaamaan.
Matka meni aivan mukavasti, oli kiva tehdä pitstop eikä ajaa Helsinkiin ihan yhtäsoittoa...

Perillä meidät tottakai ruokittiin hyvin, pojat saivat uida ja olivat ihan vaan yleisesti tohkeissaan, kun näkivät paappaa piiiiiiitkästä aikaa. Paappa oli järjestänyt meille majoituksen Vammalan Tervakallio campingista. Perus, hikinen camping-mökki :D Mutta kyllähän siinä yksi yö meni. Illalla pojat vielä kalasteli rannassa.

Yö meni hyvin, kunnes E tippui kerrossängystä. Me ajateltiin, että on ok että se nukkuu ylhäällä, kun nukkuu kotonakin. No ei ollut ok ei. Onneksi ei käynyt kuinkaan. Soitinhan mä paniikissa hätäkeskukseenkin, mutta totesivat ettei vaara ole, kun lapsi osaa vastata vaikeisiinkiin kysymyksiin, on virkeä, kävelee, juo, eikä sitä okseta. Tarviiko edes sanoa, etten silti saanut nukuttua ainakaan kolmeen tuntiin?
No, aamulla sitten  aamupalat naamariin ja matka jatkuu taas.

Lähdettiin Helsinkiä kohti Tampereen kautta, että päästään motaria pitkin. HUONO IDEA tämäkin :D
Meidän pikku honda ei oo tottunut niin koviin nopeuksiin yhtä soittoa ja kuumalla kelillä. Auto alkoi siis nykimään kesken matkan. Me jo säikähdettiin, että jäädään jonnekkin tre-hesa välillä ja kuka hitto meidät olisi sieltä pelastanut?
Onneksi siihenkin vaivaan auttoi, kun annettiin auton hetki jäähtyä levähdysalueella ja lisättiin vähän öljyä.

Ajettiin suoraan Mustikkamaahan eli Korkeasaareen. Päivä oli kuuuuuuuuma mutta erittäin nasta! Tropicario ehkä parasta antia. Tästä sitten oma postauksensa myöhemmin.

Auto vietiin hotellin parkkihalliin ja lähettiin syömään. Mun oli aivan pakko päästä Hard Rock Cafeeseen syömään, niin sinne sitten mentiin. Onneksi, sillä paikka oli aivan fantastinen! Sielä soi hyvä musiikki, sisustus oli mielenkiintoinen, palvelu todella ystävällistä.
Minä ja mies syötiin ne classic burgerit, E otti lasten juustoaterian ja P kanan nuijia ja ranet. Kaikki rakasti annoksiaan. Ehdottomasti paras burger jota mä oon ikinä syönyt. naaamiiiii. Plussaa vielä siitä, että lapset sai väritystehtäviä ja hienot Hard Rock Cafee väritysliidut.
Vähän vielä shoppailtiin alakerrassa, mies osti paidan ja mä hienon rannekorun.
Ilta käytettiin hyväksi meidän HSL.n 2vrk kortteja ja ajeltiin ratikoilla ja metroilla ympäri kaupunka päämäärättömästi. Löydettiin vahingossa kansallisooppera ja stadikka, niille sitten pikku pysähdykset.

Hotellilla pojat halusivat tottakai kylpyyn vielä, sitten unta palloon.
Aamupala oli järjestetty meidän hotellissa ihan mahtavasti! Oltiin siis Scandicin Marskissa. Aamupala oli todella  monipuolinen. Sielä oli ihan kaikkea, mitä kaivata saattoi ja kaikki oli tuoretta ja hyvää. Lasten riemuksi sielä oli myös lättypiste! Ja aivan huikeaa oli, että sielä oli lapsiperheille oma "aamiaishuone", jossa pyöri piirretyt kokoajan, lattialla fatboy-säkkituoleja, pöydillä piirrustusvehkeitä.... Huippua, vanhemmat saa juoda kaffinsa ihan rauhassa vaikka lapset ahmis lättynsä sekunnissa!

Tiistaina oli ensin suuntana Lintsi ja Sealife. Joista myös lisää myöhemmin. Sieltä sitten haettiin kauppatorilta eväät ja ajeltiin Suomenlinnaan. Näistäkin voisin kirjoitella lisää Sealife-postauksen yhteydessä.
Mutta täälä meinattiin saada eka sadekuuro niskaan. Onneksi vaan meinattiin :)

Käytiin Burger Kingissä syömässä. Se oli aika perus pikaruokamesta. Ihan ok kuitenkin. Kaikki pojat kävi hotellin saunassa, mä sillä aikaa ihan yksin kylvyssä. Oli luksusta olla pieni hetki ihan yksin!
Käytiin vielä hotellin terdellä juomassa yhet limpparit ja lonkerot ja taas peti kutsui.

Keskiviikkona herättiin vähän aiemmin, käytiin aamupalalla, siivottiin kämppä ja vietiin tavarat jo autoon. Auto sai onneksi jäädä vielä parkkihalliin, vaikka kirjauduttiinkin jo hotellista ulos. Ajeltiin luonnotieteiden museoon joka oli ihan huikea paikka! Ihan ehottomasti meidän kaikista lemppari kohde koko reissulla. Aikaa meni muutama tunti että heilahti.

Sitten vielä pakollinen turistipysähdys eduskuntatalolle, pikaiset shoppailut foorumissa ja ei muuta kun auton nokka härmää kohti.

Pojilla tais olla rankka reissu, nukahtivat jo ennenkä oltiin keriitty edes mannerheimintieltä pois.

Kotimatkalla meidät yllätti vielä ihan jäätävät ukkonen. Ja niitä oli kuulemma härmässä piisannut koko meidän reissun ajan. Onneksi siis oltin kaukana kotoa, mä vihaan ukkosta.

Semmonen reissu näin pääpiirteittäin. Toivottavasti joku jaksoi lukea loppuun asti :)

Puuuuussss!

1. Kivan kuuloinen reissu ja hyvä, ettei tuossa sängystä tippumisessa pahemmin sattunut. Kyllähän noita silti aina säikähtää ja pyörivät omassa mielessä pitkään.

1. No sanos muuta. Aina niin säikäyttää, kun lasten kanssa jotain sattuu. Onneksi saatiin reissu onnelliseen loppuun :)

2. Kyllä on reissu tainnut tehdä tehtävänsä, kun matkalaiset ovat noin väsähtäneitä! :) Ihana kuva! Meidän Helsingin reissulla (Honda muuten tämäkin auto) meinasi keittää kiinni, lisättiin myös öljyä, mutta moottorivikahan siihen tuli. Kävi vähän kalliiksi reissu, mutta onneksi päästiin samalla koneella vielä takaisin :D

Kiva, että jätit kommenttia niin löysin ihanan blogisi :)

1. Ehkä Hondat ei tykkää mennä Helsinkiin? :D
      Kiva kun eksyit paikalle, viihdyin myös sun blogin parissa :)